Ikke af produktet findes i denne verden

“BÃ¥de markedet og de fordelingsmæssige kanal er ofte mere afgørende end produktet. Produkter er i virksomheden som revisorer definere det. De er inden for sine retlige grænser. Økonomisk de andre to omrÃ¥der er sÃ¥ meget en del af business.”- Peter Drucker, forvaltning af resultater.
Ifølge Peter Drucker produkt faktisk ikke eksisterer på alle, økonomisk set, undtagen inden for et marked, købt af en kunde til en anvendelsesformål, og bragt til ham gennem en distributiv kanal. Markeder samt distributiv kanal eksisterer, men uafhængigt af enhver ét produkt. De primære, produktet er sekundære.
Produktstyring er en sub-afdeling i en forvaltning. Men markedet og distributiv kanal eksisterer uden for kontrol. De er den mest afgørende og sammen med at de fleste vanskelige del af erhvervslivet til at forstå og dominere.
Et produkt skal finde sin nichemarked. Og for at nå denne niche-marked, har det brug for en niche distributiv kanal. Hele forsyningskæden bør friktion gratis for et velfungerende produkt rentabilitet. Ifølge Nirmalya Kumar, marketing konsulent, brand owner af i går verden stadig tænker sig en kejser. Men i virkeligheden de stående knap i nøgen. Distributiv kanaler, wal-Mart, Tesco, Aldi osv, har fundet deres plads i solen.
Markedslogikken er meget enkel. Disse forhandlere kan bruge til at fungere som bindeled mellem kunde og produkt producenten. Men før end aldrig, denne distributiv kanal anerkendt deres magt. De er meget effektive end produkt brand ejer. De kender deres kunde meget bedre end brand ejere. Så kan de forme deres strategi i en meget hurtig hastighed.
Bortset fra at producent gjorde brug til deres produkt i øst i Kina, Indonesien osv. Denne globale forsyningskæde har vist en bemærkelsesværdig effektivitet i sidste tiår af 1900-tallet. Alle de bedste mærker på 1900-tallet kan bruge til at få deres produkt producent i lav arbejdskraft lande. Nu distributiv kanal vil erstatte mærke ejeren for at dominere forsyningskæden. Ifølge data fra markedet, 80-90% af de amerikanske forbrugere køber fra Wal-Mart, target osv. 50% af alle salg af mærke nummer et og to er indspillet af disse biggies kanaler.
Disse biggies nu er begyndt at kopiere disse fabrikanten produkter. Får fordel af 10-15% besparelse i reklamer, 5% i salgsstyrke og 5% i R&D, disse distributiv kanaler skære brand ejer hals ved at reducere priserne i bund. Wal-Mart veed at discount laveste og stadig være rentabelt at modarbejde enhver konkurrence. Marketingfolk på disse distributiv kanaler ved udmærket, at mærker er passé. Eneste kundeoplevelse og adgang til produkt-sager som Jagdish Seth 4 Andersens definerer.
Produkter brand ejere skal forstå kendsgerning. Det er markedet og distributiv kanaler århundrede. Og de skal lære at leve med de Tamilske Tigre.

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.