Fastholde en ekspert–Hvad enhver virksomhedsejer brug for at vide

Som iværksætter, leje en ekspert kan være en af de mest effektive måder at turbo-oplade din virksomhed. Dog tusindvis af konsulenter oversvømme Information Highway, og hver lover at positivt påvirke din bundlinje. Hvordan kan du vide, hvilke ekspert har den rette kombination af smarts, færdigheder, erfaring og personlighed til at flytte din virksomhed i den rigtige retning?
Det er ikke nogen lille bedrift at tillade en konsulent til at træffe beslutninger på dine vegne. Bemyndigelse en konsulent til at rådgive ændringer kan opdrage følelser af tvivl og frygt. For at hjælpe dig vælge den rigtige ekspert for dig, er her 6 advarende tips fra Kathy Szpakowski, grundlægger af KBS Group, en af landets mest succesfulde, organisatorisk udvikling konsulentvirksomheder:
1. Sørg for at eksperten har en dokumenteret track record for at levere deres løfter. Konsulentens websted og tjek på deres referencer.
2. Vær opmærksom på den ekspert kommentar efter at du har angivet din vision. Føler du at forstå? Han eller hun “får” det, eller føler du dig som om du skal holde på at forklare? Hvis stadiet indledende samtale eller i projektets disposition fase du føler dit syn ikke helt forstået, eller at der er områder at blive overset eller undervurderet, overveje at finde en anden ekspert, der er mere i tråd med dit synspunkt.
3. Dernæst observeres, hvis eksperten inkorporerer dine tanker og ideer ind i samtalen. Føler du en følelse af samarbejde eller føler du skudt ned? Mens du arbejder med en ekspert, vil der være tidspunkter, hvor du kan tage hans eller hendes godt begrundet råd og helhjertet enig med visse anbefalinger, mens på andre tidspunkter, kan du mildt enig eller uenig på alle. Baseret på din diskussion, få en fornemmelse om, hvorvidt denne person vil være åben for en samarbejdende ordning, eller kan være intolerante af feedback eller forslag.
4. vurdere hvis eksperten forstår udtrykket «inden for budget.» Snarere end at have en ekspert i starten fortælle dig alle de vidunderlige ting, de kan for dig, så falde over fra mærkat chok når du modtager deres forslag og deres vilkår, fortælle dem det budget, du skal holde sig inden for. En konsulent bør ikke være skriftligt fra dit checkhæfte. Hvad er vigtigt er dit budget; ikke deres pris.
5. er enig i at en gensidigt acceptabel tidsramme. For at sikre, at to af dem er på den samme side, oprette tidslinjer for at bestemme, hvornår du ønsker at komme i gang, og hvor lang tid det vil tage, før du kan forvente at modtage anbefalinger, gennemføre henstillingerne og se resultater. Sørg for der er også en måde at måle resultaterne.
6. stole på dine instinkter. Tro på din intuition. Hvis dine instinkter og erfaring i virksomheden fortæller dig at gå i en anden retning, gør det. Hvis du ikke føler 100% forpligtet til anbefalingerne, eller har en mavefornemmelse, at du og ekspert er ikke på samme side-stopper. Ignorere disse følelser og gå sammen med eventuelle anbefalinger, du er ikke forpligtet til, eller er overbevist om vil ikke arbejde, vil kun gøre dig rigtigt-de vil ikke.
En lille advarsel: efter en positiv oplevelse med en ekspert, iværksættere ofte har en tendens til at få lax, når de evaluerer yderligere eksperter til at bistå i andre områder af deres virksomhed. Når vi taler med andre eksperter, kan det være let at undlade at kommunikere helt ens vision, betydningen af at integrere ens idéer, nødvendigheden af at bo inden for budget og tidsplan, og absolut behov at vide, at din nye ekspert ‘ får det! ”
Ansætte de rigtige ekspert kan være et stort aktiv for din virksomhed, men du er den eneste, der vil vide, hvilke ekspert er i sidste ende rigtige for dig. Ved at anvende rådgivningen fra tips ovenfor, kan du minimere din tvivl og frygt, samt oprette en strategi for at finde en ekspert, der virkelig kan hjælpe dig med at maksimere din vækst.

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *